.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خسارت سنگین به شیلات کشور به علت حمل نادرست محموله زیست محیطی
به علت حمل نادرست محموله زیست محیطی خسارت سنگین به شیلات کشور وارد شد.

به گزارش شمال نیوز ، کرمی مدیر کل دفتر بازسازی ذخایر و حفاظت ازادماهیان ژنتیکی آبزیان کشور در بازدید از مرکز پرورش و تکثیر آزاد ماهیان و ژنتیک شیلات کلاردشت، گفت: این مرکز یکی از مراکز استراتژیک پرورش کشور از سال 62 تاکنون است و سالانه 2 میلیون قطعه بچه ماهی را تولید ودر دریای خزر رها می کند.

 

وی افزود: ظرفیت پرورش آزاد ماهیان در این مرکز سه تا چهار برابر افزایش یافت و در چند سال گذشته هم صید صیادان آزاد ماهی افزایش داشته است.

وی درباره حادثه واژگونی کامیون حمل کلر در سردآبرود و تلف شدن ماهیان این مرکز گفت: تمام این تلاش ها و اقدامات بر اثر مدیریت نادرست در حمل این محموله خطرناک زیست محیطی و واژگونی کامیون حامل آب ژاول (کلر) به مقدار 2 هزار لیتر در سردآبرود ، خسارت جبران ناپذیری به این مرکز و شیلات کشور وارد کرد.

کرمی افزود: این حادثه تمام مولدان و پیش مولدان و بچه ماهی را تلف و به طور کامل نسل F2 و F3 را نابود کرد به طوری که 3تا 4 سال مارا از رسیدن به اهداف شیلات کشور باز داشت.

وی از مسئولان آب و فاضلاب : به طور جدی پیگیر این کار باشند تا این چنین حوادثی دوباره تکرار نشود چرا که این دومین باری هست که اتفاق افتاده وباید فکر اساسی جهت رفع این مشکل انجام شود.

مرکز شهید باهنر کلاردشت یکی از بهترین مراکز پرورش و تکثیر ژنتیکی ماهی قزل الای کشور و مازندران سالانه 12 هزار تن ماهی ازاد تولید می کند./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.